Vier talen, Handel, Economie en Handvaardigheid

Victor

over mij

drive en loopbaan

Terugkijkend gaven de hierboven vermelde examenvakken al aan wat mijn loopbaan zou worden: creativiteit, commercialiteit, communicatie en marketing.

Op de Horecaschool heb ik een basis gelegd v.w.b. mensen en hun wensen centraal stellen middels een persoonlijke aanpak en sfeer. Na hotelstages in Amsterdam en Parijs begon een 10-jarige loopbaan in het nieuwe domein fashion retail: sales, styling, visual merchandising, etalages, decoratie, publiciteit/events. “Fashion was my profession”

IKEA als merk en concept sprak me als klant enorm aan, dus wilde ik er graag werken en dat lukte begin 1998. De wondere wereld van wonen. IKEA heeft mij gevormd in functionaliteit in assortimenten en woonontwerpen. Mijn kennis van klant centraal, conceptuele aanpak, styling, events, marketing en reclame is er enorm vergroot..

Mijn opa, Sef Geurts, had een fietsenfabriek, ik heb van hem mijn liefde voor  ‘maken’. Bruynzeel Keukens -eigen fabriek!- was , ook gezien mijn horeca achtergrond een echte match. “I love to cook and eat!” Meer dan tof om daar als Creatief Manager / Marketing & Branding intensief betrokken te zijn bij de re-branding. En ja, BAM en Homestudios, daar kan je op deze site van alles over lezen. “Houses are made of bricks and beams, homes are made of hopes and dreams” 

“Een positieve stempel drukken op het leven van zoveel mogelijk mensen” dat is en blijft mijn drijfveer. 

Loopbaanoverzicht

VeniVidiVictor

Versie 2.0 sinds juli 2021

Eenmanszaak. B2B consultancy, creativiteit èn commercialiteit. Woonklaar Nieuwbouw; Woon-o-loog: Klant-o-loog: Binnen ‘wonen, merk en design” weet ik ook een ding of twee over het centraal stellen van de klant bij alles wat je doet en daardoor een merk bouwen, relevant en succesvol zijn als onderneming.

Homestudios B.V.

Jan. 2017 – mrt.  2021

Beursgenoteerd. Klantreis èn een Experience Center op het gebied van woonklaar opleveren van nieuwbouw woningen. Mede grondlegger en creative director, assortiment samensteller,  hoofd interior design, deels verantwoordelijk voor merk. Actief meegewerkt aan marketing-communicatie.

Bruynzeel Keukens B.V.

Okt. 2014 – nov. 2016

Familiebedrijf. Creatief Manager Marketing & Branding. Ondersteunen B2B – en B2C verkoopteams. Aansturen en inspireren Creatief Team. Woonklaar keukenconcepten ontwikkeld voor Van Wijnen, TBI Era Contour en Dura Vermeer. Meegewerkt aan rebranding. Vanuit merkwaarden basis gemaakt voor huidige retailformule.

Veni Vidi Victor

2011 – 2016

Eenmanszaak. Creative consultant & interior designer. Opdrachtgevers: BAM Wonen/ Victor & Wonen, HEMA Beauty, C.F Retail, Schoeller Allibert, particuliere opdrachtgevers.

IKEA B.V. Nederland

1998 – 2011

Niet-beursgenoteerde onderneming. Woonwarenhuis Utrecht: Groepsleider Marketplace , Specialist Commercial Calender; Coordinator Commercial Calendar & Local Marketing. Service Office Amsterdam: Co-worker Advertising/ Marketing;  Projectcoördinator PR /Marketing. 2 ADCN lampen gewonnen met creative direction “d-project/ IKEA under cover op de Woonbeurs”)

Contact

Veni Vidi Victor Meuwissen

06-27357202

info@venividivictor.nl

VeniVidiVictor

Veni Vidi Victor